Que en penseu?

Que en penseu?

per Macarena Lanzas Brito -
Nombre de respostes: 12

Nadie nace odiando a otra persona por el color de piel, o su origen, o su religión. La gente tiene que aprender a odiar, también se le puede enseñar a amar, el amor llega más naturalmente al corazón humano que su contrario.

Nelson Mandela

En resposta a Macarena Lanzas Brito

Re: Que en penseu?

per Zaineb Driouich -

Crec que en part tens raó perquè realment un no neix odiant ni estimant però amb el pas del temps depèn de la gent amb la qual creix i l'ambient en el qual es veu envoltat, és d'una forma o altra. Però crec que hi ha també que ja per naturalesa són així i que tenen els seus propis pensaments i idees fixes encara que aquestes no són racionals ni lògiques però no se'n don compte o pretén seguir amb els seus prejudicis. He trobat aquest article que m'ha semblat molt interessant.

 

http://www.filosofar.cat/index.php/etharitmos/veins-duna-mateixa-casa/333-prejudicis-que-no-ens-deixen-veure

 

(Editat per Xavier Serra - Missatge original enviat el divendres, 28 abril 2017, 20:12)

En resposta a Macarena Lanzas Brito

Re: Que en penseu?

per Paula Labrador Ruiz -

Estic d'acord, ja que l'odi neix per prejudicis de la societat sobre altres cultures i ens fa veure que una societat pot ser superior a l'altre, però aquest pensament es incorrecte. Per respectar o estimar a algú altre no fa falta tenir en compte les seves creences o color de pell.

En resposta a Macarena Lanzas Brito

Re: Que en penseu?

per Claudia Fabrega -

Sincerament penso que per una part es genial viure amb altre gent de diferents cultures ja que pots enriquir molt el teu coneixement. Jo crec que una persona no neix odiant, si tens aquest sentiment és perquè han estat adquirin-te una manera de pensar des de petit o també per certes conseqü'encies.

En resposta a Macarena Lanzas Brito

Re: Que en penseu?

per Alba Fernandez -

Estic d'acord ja que quan neixes no coneixes res, és a partir dels coneixements que vas adquirint a partir dels anys, per la educació que t'han donat o per fets que t'han passat, però ningú neix odiant. Un no estima classificant a algú pel seu color de pell, no ets superior a ell, ni ell a tu, tots sóm iguals. 

En resposta a Macarena Lanzas Brito

Re: Que en penseu?

per Manpreet Kaur -

Estic completament d'acord que no s'han d’odiar les persones per les seves característiques físiques, tampoc jutjar-les perquè són diferents a nosaltres.

Pel que fa l’odi envers les persones, crec que odiem a algú per la seva manera de ser, per la personalitat o per com fa les coses, ja que en determinades situacions actuaríem diferent a ell, i no l'odiem pel seu color de pell o religió,... 

En resposta a Macarena Lanzas Brito

Re: Que en penseu?

per Joan Rivas -

Estic d'acord, ja que no hem d'odiar als altres per aquests motius. El problema està en el que ens ensenyen, ja que si ens ensenyen aquests valors, nosaltres els ensenyerem als nostres fills. Els prejudicis no haurien d'existir a la nostra societat.

En resposta a Macarena Lanzas Brito

Re: Que en penseu?

per Aldana Madera -

Estic d'acord amb la frase perquè ningú neix amb uns pensaments "d'estereotips perfectes" és la societat que ens ho fa pensar així. Les persones aprenem del que veiem, i potser podriem veure més amor i caritat en comptes de odi i/o racisme. 

En resposta a Macarena Lanzas Brito

Re: Que en penseu?

per Naomi Varela Madrid -

Estic d'acord amb tu la gent quan neix no neix odiant a les altres persones per el seu color de pell, o la seva manera de ser, ect. Es per els coneixements que anàvem aprenden, o simplement per l'educació dona a casa.

En resposta a Macarena Lanzas Brito

Re: Que en penseu?

per Omaima Azahaf El Farri -

Personalment trobo que aquesta frase és totalment correcte ja que cap ser humà quan neix té la capacitat de pensar que odia algú a causa de certes diferències que li troba, això s'aprèn a mesura que la persona es va fent gran ja que constantment la societat mira més les diferencies que té amb altres cultures i no pas el que tenen en comú i aquí es creen els odis, els sentiments de rebuig cap els altres, etc... 

En resposta a Macarena Lanzas Brito

Re: Que en penseu?

per Luis Estrada -

Totalment d'acord amb la frase. Tot el que som avui dia depèn de com hem viscut durant tots aquest anys: en la nostra casa, en l'escola, amb els amics i familiars. Si ens ensenyen a veure a totes les persones per igual des d'un principi, la nostra primera visió de les persones serà aquesta i això sempre es mantindrà. 

Per això és important que s'ensenyi a tractar a tothom de la mateixa manera sense importar el color de pell, les creences, costums,... perquè ningú és millor que altre, però per desgràcia hi ha persones que no pensen així i són elles qui ensenyen als seus fills la mateixa idea i aquests també als seus descendents.