Com s'ha d'integrar una cultura dins la nostre?

Com s'ha d'integrar una cultura dins la nostre?

per Oriol Mudarra i Coll -
Nombre de respostes: 6

Bones, m'agradaria saber que n'opineu de la integració d'una cultura dins la nostre i com s'ha d'establir.

Des del meu punt de vista s'ha de integrar de forma totalment desinteressada i casual, però què passa quant alguna cosa d'una cultura no ens sembla correcte des dels nostres ulls condicionats per la nostre pròpia cultura? L'hem de tolerar? L'hem de denunciar? La decisió es col·lectiva? 

Què n'opineu?

En resposta a Oriol Mudarra i Coll

Re: Com s'ha d'integrar una cultura dins la nostre?

per Pau Boix Tura -

Bones shurmà, te-la faig.

Jo crec que les cultures s'haurien d'integrar, tot i que també s'hauria de respectar les seves costums, sempre i quan respectin les lleis i no facin mal a ningú.

Un exemple de cultura que no seria possible en el nostre país seria la dels guerrers del semen, et deixo amb un video sobre ells, molt interessant la seva forma de veure la vida, tot i que inacceptable en la nostra societat.

 https://www.youtube.com/watch?v=ppT5Pz1aeMc

 

En resposta a Oriol Mudarra i Coll

Re: Com s'ha d'integrar una cultura dins la nostre?

per Sergi Cañabate Ros -

Bones Oriol,

Estic d'acord amb tu quan dius la manera en què s'ha d'integrar una cultura en la nostra, ha de ser totalment desinteressat i casual.

Respecte al que dius sobre si no ens sembla correcta alguna cosa d'aquesta cultura, el que faria jo és integrar la part de la cultura que ens sembla correcta i que la incorrecta, no la integrem. Aquesta part que considerem incorrecta, l'hauríem de tolerar, ja que tothom té pensaments diferents i potser ells també creuen que alguna cosa de la nostra cultura és incorrecte. Només crec que l'hauríem de denunciar si veiéssim clarament que fos un cas extrem com per exemple el que passa a alguns llocs de l'Àfrica o l'Àsia on es produeix l'ablació del clítoris de les nenes i dones per temes religiosos.

En conclusió, la manera que dius que s'ha d'integrar una cultura em sembla molt bona. Per altre banda, el que ens sembli correcta d'una cultura ho hauríem d'integrar i el que ens sembli incorrecta, tolerar-ho o, en casos extrems, denunciar-ho.

 

En resposta a Oriol Mudarra i Coll

Re: Com s'ha d'integrar una cultura dins la nostre?

per Iburahima Ceesay Hydara -

Bones Oriol, 

l'integració d'una cultura a una societat mai s'ha de rebutjar jo crec, poden haver-hi arguments en contra, però els arguments a favor els hem de destacar. Qualsevol cultura que s'integri en una altra li proporciona riquesa, coneixements etc... La manera d'integrar aquesta cultura també s'ha de tenir en compte ja que no s'ha de forçar mai a ningú a res. Aquesta cultura s'ha d'oferir com si es tractés d'un producte i llavors hi haurà qui l'accepti i qui no, però mai s'ha d'obligar a ningú a alguna cosa que no agrada. 

En resposta a Oriol Mudarra i Coll

Re: Com s'ha d'integrar una cultura dins la nostre?

per Anouar Jaatit -

Hola Oriol!

Des del meu punt de vista per integrar-te en una societat has de ser lliure a decidir la teva cultura i la teva religió però tot té els seus límits. La persona que s'integra primer de tot ha de informar-se sobre la cultura del lloc on va per poder després integrar-se de forma senzilla i sense cap problema. Quan trobem una cultura que no ens sembla correcte des dels nostres ulls condicionats per la nostre pròpia cultura, cal demostrar tot el nostre respecte perquè cadascú en aquest món és lliure, però si es veuen actes molt dolents o ofensius en aquest cas s'hauria de fer una decisió col·lectiva.

 

Anouar Jaatit.

En resposta a Oriol Mudarra i Coll

Re: Com s'ha d'integrar una cultura dins la nostre?

per Estel Artigas Meleiro -

Bones, jo crec que cadascú és lliure de seguir les tradicions i l'estil de vida propi de la cultura que vulgui, però cal respectar la resta de cultures.

Així doncs, opino que es poden integrar elements d'una cultura dins d'una altra sempre que es respectin els trets d'identitat d'aquestes cultures per tal de formar-ne una altra que pugui ser acceptada pel màxim de gent possible.

En resposta a Oriol Mudarra i Coll

Re: Com s'ha d'integrar una cultura dins la nostre?

per Clara López Planchart -

Des del meu punt de vista, una cultura no s'ha d'integrar dins una altra, sino que s'han de complementar, és a dir, que una persona pugui agafar diferents idees, formes de fer o diferents formes sociològiques que t'ajudin a crèixer i millorar com a persona, i t'ajudin a complementar-te a tu mateix, a el que vols ser, fer i expressar tant a tu com a les persones que t'envolten. Per aconseguir això, una cultura s'ha de complementar.

Mitjançant una selecció de les cultures que t'envolten, però no una selecció de rebuig sinó d'acceptació, d'extreure el que t'interessa de cada cultura sense rebutjar el que no t'interessa, simplement no sentint-ho propi.