Diversitat cultural en el professorat per crear mentalitats obertes a futures generacions?

Diversitat cultural en el professorat per crear mentalitats obertes a futures generacions?

per Jan Muntada Viñolas -
Nombre de respostes: 12

Bones! 

S'ha parlat de la diversitat cultural com un àmbit de la societat molt important, però com conviure amb la diversitat cultural a Catalunya, Europa...

Personalment crec que s'hauria de posar a la pràctica un programa on dins el mateix professorat hi hagués diversitat cultural, per generar una mentalitat més oberta i receptiva a futurs debats a les noves generacions. Ja que avui en dia hi ha molta gent que té mentalitats tancades impedint una bona convivència a la societat.

Per suposat s'hauria de revisar els resultats d'aquest programa, personalment crec que seria viable per fomentar l'acceptació de diversitat cultural tot i que tardaria a donar els seus fruit, tot i que no sé si seria suficient per crear una bona convivència a la societat respecte aquest àmbit.

A favor en contra d'aquesta idea? Opinions?

Gràcies!

En resposta a Jan Muntada Viñolas

Re: Diversitat cultural en el professorat per crear mentalitats obertes a futures generacions?

per Enia Expósito Collell -

Bones Jan!

Estic d'acord amb tu, realment crec que seria un bon mètode per poder viure i inculcar als alumnes això de conviure amb la diversitat.

Personalment crec que tens tota la raó quan dius que hi ha gent amb la mentalitat molt tancada i per això posar a la pràctica una educació amb professorat de diverses cultures és una bona opció per obrir ments i així produir una bona convivència de tota la societat. 

En resposta a Jan Muntada Viñolas

Re: Diversitat cultural en el professorat per crear mentalitats obertes a futures generacions?

per Laura Vila i Planas -

Penso que tot i que hi ha professorat amb mentalitats tancades, sortosament també n'hi ha molt d'altre totalment oposat a aquesta visió.

Cada vegada a les nostres escoles i instituts hi ha més diversitat cultural. Això ha contribuït que els professionals del món de l'educació s'hagin anat adaptant a aquesta situació tot integrant aquest alumnat amb unes cultures diferents a les nostres.

En resposta a Laura Vila i Planas

Re: Diversitat cultural en el professorat per crear mentalitats obertes a futures generacions?

per Jan Muntada Viñolas -

Aquest article que jo he escrit, no va dirigit a si els professors tenen una mentalitat més oberta o s'adapten bé davant la diversitat cultural a les classes, sinó a que els alumnes ja des de petits comencin a tenir mentalitats obertes, ja que quan ets petit o no tan petit els professors són els encarregats d'ensenyar-te i tu en certa manera l'agafes com a referent si aquest fos d'una altre cultura ja des de petit estaries convivint amb altres cultures i respectant-les. 

 

En resposta a Jan Muntada Viñolas

Re: Diversitat cultural en el professorat per crear mentalitats obertes a futures generacions?

per Omaima Azahaf El Farri -

Personalment jo crec que en els instituts hi ha molta diversitat cultural ja que si ens parem un moment a observar en aquests centres hi assisteixen persones de diferents llocs de mon, amb diferents cultures i que conviuen sense cap problema i amb total harmonia, amb aquesta convivència des de petits les futures generacions ja s’hauran acostumat a conviure amb persones que són diferents a la seva cultura i com dius tu amb una ment més oberta. Des de a meva opinió crec que hi ha un tant per cent més elevat de persones amb una ment oberta que no pas amb una ment tancada, ja que amb el pas del temps les persones hem aprés que encare que els altres tinguin cosses diferents a nosaltres sempre hi ha algun aspecte que ens uneix i aquest raonament fa canviar la perspectiva que es tenia de les persones diferents a tu.  

En resposta a Omaima Azahaf El Farri

Re: Diversitat cultural en el professorat per crear mentalitats obertes a futures generacions?

per Jan Muntada Viñolas -

Bé, jo crec que encara hi han molts llocs on la majoria de gent té una mentalitat tancada, i sinó mira els resultats d'EUA amb els resultats.

En resposta a Jan Muntada Viñolas

Re: Diversitat cultural en el professorat per crear mentalitats obertes a futures generacions?

per Alba Planella Blanch -

Bones Jan, jo estic a favor de la idea que proposes en aquest debat ja que la diversitat cultural en el professorat afavoriria l'adaptació des de ben petits amb altres cultures. Primer perquè ningú et pot ensenyar millor una cultura que la persona d'aquesta mateixa, em refereixo que a vegades quan una persona explica les costums d'una cultura que no és la seva poden aparèixer ambigüitats, confusions, errors... ja que no la poden entendre tan be com una persona que ha crescut amb aquestes costums. A més, jo opino que si una persona t'explica la seva cultura serà més fàcil transmetre la seva passió i admiració cap a ella. Amb això no vull dir que una persona, per exemple catalana, no sigui capaç d'explicar la cultura escocesa. I segon, perquè molts adolescents tenen una actitud racista i no tenen respecte a la gent de races diferents. Però, si des de ben petits i el llarg de la seva educació tenen una autoritat d'un origen diferent, que a més els ensenya coses útils per la vida i els ajuda a créixer com a persones, segur que acabaríem amb aquest menyspreu cap a tot lo diferent perquè la majoria de persones per naturalesa, en un primer moment, tendim a rebutjar el que no és habitual en el nostre entorn social, tot i que, ens hi acabem acostumant al llarg del temps. 

En resposta a Jan Muntada Viñolas

Re: Diversitat cultural en el professorat per crear mentalitats obertes a futures generacions?

per Manpreet Kaur -

Jo crec que no cal posar cap "programa" en pràctica perquè la gent tingui una mentalitat més oberta, ja que la teva manera de pensar no només està influenciada pel coneixements que adquireixes a l’escola o al institut, sinó també penses d’una manera o altra depèn del que has après al llarg de la teva vida, del teu entorn i de la gent que envolta, del la qual el professorat només és una petita part.

D’altra banda crec que en la majoria dels instituts o escoles de Catalunya es pot veure la diversitat cultural, ja que sempre hi ha algú que té una cultura diferent, unes altres creences, etc. Així que als instituts, per exemple, al nostre podem veure diversitat cultural i els alumes conviuen sense cap problemes. I a més crec que cada vegada hi ha més gent amb una mentalitat més oberta que no pas tancada.

I les futures generacions penso que ja s’hauran acostumat veure la diversitat cultural i tindran una mentalitat oberta, ja que des de petits ja hauran viscut amb gent de diferents cultures o orígens..., i serà una cosa normal per ells. 

En resposta a Manpreet Kaur

Re: Diversitat cultural en el professorat per crear mentalitats obertes a futures generacions?

per Jan Muntada Viñolas -

El programa és una manera de definir-ho per verificar la seva viabilitat abans de posar-ho en pràctica a gran escala.

Al contrari de la teva opinió jo crec que el professorat és una part molt importat per decidir la teva manera de pensar, i si tu vius envoltat de la majoria de gent de la teva cultura i qui t'ensenya també és de la teva cultura, hi ha molt poca confluència de cultures durant molts anys de la teva vida i això pot crear una dificultat alhora de conviure després amb altres cultures (no de forma irrespectuosa) sinó como-dement. Com que formés part de la teva cultura perquè des de petit ja hi hauries tingut contacte.

Totalment d'acord que hi ha diversitat cultural als instituts, però no sempre hi ha una bona convivència amb gent d'altres cultures. Per exemple: es fan grupets a les hores de pati i normalment són de les mateixes cultures i fa que disminueixi la convivència. Grups de treball...

Per això crec que no hi ha prou convivència entre cultures als instituts i escoles. Amb un professor on tothom de la classe hi ha de parlar i conviure t'assegures de que s'acostumin a conviure bé i como-dement des de els inicis.

En resposta a Jan Muntada Viñolas

Re: Diversitat cultural en el professorat per crear mentalitats obertes a futures generacions?

per Iburahima Ceesay Hydara -

Bones Jan, estic totalment d'acord amb la teva idea. Aquesta idea seria una gran innovació en el món acadèmic ja que a part de que els alumnes que formessin part d'una altra cultura que no fós la d'aquell lloc se sentirien més còmodes, el professorat també podria aprendre de la cultura dels seus companys.

Recolzo la teva idea.

En resposta a Jan Muntada Viñolas

Re: Diversitat cultural en el professorat per crear mentalitats obertes a futures generacions?

per Ània Costa Pérez -

És una molt bona idea, ja que molts alumnes creuen acceptar la diversitat cultural quan encara en la seva ment tenen pensaments negatius sobre ella. Per tant, aplicar un programa per a saber i conèixer més el tema amb profunditat pot ser un bon mètode.