Un cúmul de cultures mixtes en un mateix territori pot causar conflictes?

Un cúmul de cultures mixtes en un mateix territori pot causar conflictes?

per Ània Costa Pérez -
Nombre de respostes: 5

he escoltat opinions que diuen que una de les causes de conflictes en un país és que hi hagi diversitat cultural, ja que això comporta que hi hagi diferents punt de vista i opinions davant un problema, i això provoca una falta d'entesa. En la meva opiniò, és fonamental que hi hagi diverses opinions de diferents cultures per a arribar a una única conclusió. Els conflictes venen deguts al temperament de certes persones a l'hora d'escoltar altres opinions diferents a les seves, no a causa de la diversitat cultural.

En resposta a Ània Costa Pérez

Re: Un cúmul de cultures mixtes en un mateix territori pot causar conflictes?

per Meritxell Danés Carrillo -

Estic d'acord amb tu Ània!

La diversitat cultural que hi ha a cada racó del món ens aporta molta riquesa, maduresa i experiències en tots els àmbits. És cert que a vegades un moment de tensió pot tenir l'origen en, com molt bé dius, persones (ja siguin xenofòbes, racistes, neonazis...) que no accepten una varietat d'opinions. Crec que aquests problemes s'haurien de solucionar el més aviat possible, ja que sempre existirà la diversitat cultural i també has de saber que no sempre compartiràs la mateixa opinió amb les persones del teu territori. 

En resposta a Ània Costa Pérez

Re: Un cúmul de cultures mixtes en un mateix territori pot causar conflictes?

per Alfonso Sánchez Cabrero -

Molt d'acord amb el que dieu. La diversitat no és el problema, sinó que és la mala interpretació d'aquesta. El problema que veig és que hi ha cada vegada més polítics que intenten introduir aquesta idea a la societat. De fet, molts s'ho acaben creient per motiu dels recents atacs terroristes. Per aquesta raó, les següents generacions hem de corregir aquesta tendència. 

En resposta a Ània Costa Pérez

Re: Un cúmul de cultures mixtes en un mateix territori pot causar conflictes?

per Anouar Jaatit -

Jo també estic d'acord amb el que dieu, la diversitat cultural no és un problema en la societat i des del meu punt de vista no és el que genera aquest tipus de conflictes, tot l'ho contrari el que hem de fer es afavorir-la, s’ha de fomentar i no pretendre fer-la desaparèixer. Poder afavorir-la ens aporta moltes coses perquè és una força de desenvolupament, no només respecte al creixement econòmic, sinó com a mitjà de tenir una vida intel·lectual, afectiva, moral i espiritual més enriquidora.

 

Anouar Jaatit.

En resposta a Ània Costa Pérez

Re: Un cúmul de cultures mixtes en un mateix territori pot causar conflictes?

per Afra Esteba Tarrés -

Crec que les opinions dites anteriorment estan reflectint una veritat evident, les causes de que en un territori, on hi ha diferents cultures, hi hagin conflictes no és degut a la diversitat sinó a una sèrie de caràcters irrespectuosos. A totes les poblacions hi ha d'haver diferents punts de vista, opinions, aportacions... i per això hem de saber respectar i tolerar la diversitat ja que és aquesta la que fa que cadascú sigui diferent i especial, tot i que, degut a això, moltes vegades subestimem a allò diferent i el tractem amb maneres despectives. Tots aquestes maneres de fer s'haurien d'eliminar i saber controlar el temperament perquè la diversitat és el que ens ajuda a sentir-nos més satisfets. 

En resposta a Ània Costa Pérez

Re: Un cúmul de cultures mixtes en un mateix territori pot causar conflictes?

per Eva Huix Culubret -

Jo també estic d'acord, certament donar les culpes a la diversitat cultural sobre les guerres, robatoris i altres problemes que s'originen arreu del món és una equivocació, la cultura mai provoca un conflicte sinó que és l'individu que sota la seva responsabilitat i interpretació cau en equivocacions i genera conflictes.