Els mitjans de comunicació, utilitzen la postveritat?

Els mitjans de comunicació, utilitzen la postveritat?

per Jaume Rigo Velázquez -
Nombre de respostes: 22

És evident, un exemple en són els debats que creen sobre un dels esports més coneguts arreu del món, el futbol. Els periodistes d'avui dia defensen el seu equip encara que hagin jugat malament o que les decisions arbitrals no hagin influït en el resultat. És molt objectiu, però jo crec que a vegades no volen veure el que a vegades és evident. 

Així passa amb moltes noticies i àmbits. vosaltres podeu argumentar la vostra opinió.

En resposta a Jaume Rigo Velázquez

Re: els mitjans de comunicació utilitzen la postveritat?

per Luis Estrada -

Estic molt d'acord amb tu, ja que, com has dit, els periodistes o, més bé, els presentadors es posen a defensar el seu equip i a criticar el seu contrari. És clar que la majoria dels mitjans de comunicació utilitzen la postveritat amb l'objectiu de connectar amb la gent emocionalment, però no dient o mostrant la veritable veritat.   

En resposta a Jaume Rigo Velázquez

Re: els mitjans de comunicació utilitzen la postveritat?

per Gemma Martínez Tomàs -

Crec que tens raó, els mitjans de comunicació utilitzen la postveritat per tal de que ells mateixos i la resta de persones escoltin allò que els agradaria sentir. Com bé has dit, això s’observa clarament en alguns programes d’esport, però fins i tot en altres àmbits que poden arribar a influenciar més, com ara en la política. En tots els casos cal evitar la subjectivitat, ja que el que es tracta és d’informar i no de modificar la veritat amb l’opinió personal.

En resposta a Jaume Rigo Velázquez

Re: Els mitjans de comunicació, utilitzen la postveritat?

per Laura Vila i Planas -

Estic totalment d'acord que els mitjans de comunicació utilitzen la postveritat per mostrar el que els interessa. Sovint ens transmeten informacions d'acord a una ideologia concreta.

Tot i així, crec que hem d'acceptar el món on vivim i saber conviure amb aquests mitjans de comunicació.

Des del meu punt de vista, hem de ser persones molt crítiques davant l'allau d'informacions que ens arriben. Crec que és important investigar i saber analitzar la realitat dels fets i adonar-nos de tot allò que han creat per influir-nos. 

 

En resposta a Jaume Rigo Velázquez

Re: Els mitjans de comunicació, utilitzen la postveritat?

per Andreu Otero Pla -

Estic d'acord amb el tema que proposes però també crec que hauria d'esmentar-se l'imparcialitat i la poca neutralitat que tenen els mitjans de comunicació alhora de debatre temes ja sigui d'àmbit esportiu, social, polític... Això provoca una manipulació de les idees que és volen transmetre a la societat i això provoca i suposa un conflicte ja sigui entre cultures/persones per les seves ideologies i/o creences. Crec que alhora d'explicar relats, comunicacions o ja sigui en rodes de premsa, crec que s'hauria d'explicar realment com són les coses i com ens efecten no intentar maquillar la veritat de forma que es basin en discursos emocionals on intenten interpel·lar les emocions dels individus per tal de que el discurs sembli més verdader del que potser és.

En resposta a Andreu Otero Pla

Re: Els mitjans de comunicació, utilitzen la postveritat?

per Xavier Serra Besalú -

D'acord Andreu, però pensa les limitacions econòmiques i ideològiques... Recentment també s'ha plantejat com garantir la impacialitat dels mitjans píublics.
Potser no es tracta tan que la gent no tingui idees, com que es respectin els fets!

En resposta a Jaume Rigo Velázquez

Re: Els mitjans de comunicació, utilitzen la postveritat?

per Karima Jaatit -

Hola! Estic d'acord amb tu perquè crec que actualment ens fan veure i creure coses que no són realitat, però tot i així s'empenyen a dir el que creuen. Però jo crec que la veritat és molt important per tot i sigui el que sigui hauríem d'intentar dir la veritat, ja sigui positiva o negativa.

En resposta a Jaume Rigo Velázquez

Re: Els mitjans de comunicació, utilitzen la postveritat?

per Jeroni Casellas -

Estic d'acord que els mitjans de comunicació usen la postveritat, peró crec que no tots ho fan amb les mateixes intencions. Per exemple els esports, per molt que escriguin que juga molt bé un equip de fútbol, tú dificilment cambiaras de opinió del teu equip. Però amb la política per exemple, la gent és més manipulable perquè la teva ideologia al cap dels anys és maleable i va cap a les teves necessitats essencials i votes al que te prometi més coses que t'interesses.

En resposta a Jaume Rigo Velázquez

Re: Els mitjans de comunicació, utilitzen la postveritat?

per Diana Tomuta -

Personalment, crec que a vegades preferim una mentida que ens satisfaci que una veritat que no ens agradi. Per tant, moltes vegades sabem la veritat sobre una cosa però preferim autoenganyar-nos. Sovint, aquest tipus de situacions ens porten a difondre notícies que agraden als lectors, en comptes de compartir allò real. 

Preferim canviar la informació rebuda, que els nostres ideals. 

En resposta a Jaume Rigo Velázquez

Re: Els mitjans de comunicació, utilitzen la postveritat?

per Paula Morcillo Soler -

Hola! 

Estic d'acord amb tu, però no totalment, ja que crec que, en efecte els mitjans de comunicació utilitzen la postveritat.

Tot i que en els casos que poses tu, normalment les persones que comenten les jugades després d'un partit, són periodistes esportius els quals no són objectius i per tant no crec que sigui postveritat, sinó que simplement no són objectius i volen afavorir al seu equip donant la seva visió i opinió.

A més de, segons a quins programes millorar la seva audiència fent espectacle, criticant i exagerant-ho tot.

En resposta a Jaume Rigo Velázquez

Re: Els mitjans de comunicació, utilitzen la postveritat?

per Viorel David -

Bones Jaume,

Efectivament. Només m'agradaria introduïr alguna idea. Crec que en els mitjans de comunicació i en les notícies online és on més podem trobar aquest tema que tractem, la post veritat. Circula arreu del món i és a l'abast de tothom, per això és tan comú i cada cop més viral. Molta gent ho utilitza per atraure públic a les seves xarxes socials o bé per creure's superior o perquè és un nou "esport" que li agrada practicar. Per aquest fet, hem d'estar molt atents a tot el que llegim, comprovar i contrastar tota mena d'informacions que ens arriba i que no la distribuïm.

Un cordial salut,

En resposta a Jaume Rigo Velázquez

Re: Els mitjans de comunicació, utilitzen la postveritat?

per Carla Vidal Peracaula -

Estic d'acord amb tu, ja que molts periodistes i mitjans de comunicació acaben mostrant certa opinió, d'acord amb el creuen a l'hora de donar notícies o explicar un tema. Bon exemple.

En resposta a Jaume Rigo Velázquez

Re: Els mitjans de comunicació, utilitzen la postveritat?

per Paula Labrador Ruiz -

Sí que els utilitzen. Per aquesta raó, no opino que hàgem de confiar dels mitjans de comunicació, que és una font secundàriasinó de la font primària. Si ens volem informar d'alguna cosa, com per exemple del futbol, hem de mirar el partit i treure les nostres pròpies conclusions des de l'objectivitat. Els mitjans de comunicació alteren les veritats, ja que es guien per emocions, i per l'assoliment de què volen: fer arribar la informació que a ells els interessen.

En resposta a Jaume Rigo Velázquez

Re: Els mitjans de comunicació, utilitzen la postveritat?

per Ivette Martin -

Estic totalment d'acord amb tu, una de les vies de major accés a la post vertat són els mitjans de comunicació, ja que modelen la veritat segons al públic al qual s'adreçen, i per tant perden credibilitat i alhora creen una desconfiança a la societat.

En aquest video que he trobat, entrevistena  un periodista que explica coses interessants sbre la posición dels periodistes i les xarxes socials davant d'aquest concepte.

En resposta a Jaume Rigo Velázquez

Re: Els mitjans de comunicació, utilitzen la postveritat?

per Eva Huix Culubret -

Estic d'acord amb tu. Els mitjans de comunicació utilitzen la postveritat, en els quals els fets queden en un segon pla i es relaten, sense objectivitat, per tal d'aconseguir despertar i manipular certes emocions en la gent segons les intencions que tingui el periodista. No només s'observa en els mitjans de comunicació sinó també a moltes campanyes polítiques i com has dit també a l'esport. Cal que siguem crítics amb totes aquelles informacions que rebem i no deixar-nos emportar tant pels sentiments.

En resposta a Jaume Rigo Velázquez

Re: Els mitjans de comunicació, utilitzen la postveritat?

per Naomi Varela Madrid -

Estic d'acord amb tu, especialment perquè els mitjans de comunicació ens mostren el que nosaltres ens interessa que sigui veritat. Tot que en els debats que fan a la televisió es mostra diferents opinions.

En resposta a Jaume Rigo Velázquez

Re: Els mitjans de comunicació, utilitzen la postveritat?

per Naomi Varela Madrid -

Estic d'acord amb tu, especialment perquè els mitjans de comunicació ens mostren el que nosaltres ens interessa que sigui veritat. Tot que en els debats que fan a la televisió es mostra diferents opinions.

En resposta a Jaume Rigo Velázquez

Re: Els mitjans de comunicació, utilitzen la postveritat?

per Eudald Bosch Carreiras -

Actualment jo crec els mitjans de comunicació utilitzen el que coneixem com a postveritat quan no hauria de ser aixi. Moltes vegades he llegit articles o coses que no son realitat que se sap que es mentida pero tot hi aixi ho publiquen perquè quan hi ha un escàndol important és allò el que ven per tan, els qui surten beneficiats són ells i busquen el seu propi bé. Moltes vegades aquestes mentides que creen ho fan per crear-n'he més i d'aquesta manera el joc continua.

En resposta a Eudald Bosch Carreiras

Re: Els mitjans de comunicació, utilitzen la postveritat?

per Sandra Plaza Armengol -

Estic totalment d'acord amb molts de vosaltres. Vivim en una societat actualment molt influenciada per les notícies que corren per les xarxes socials i per tots els diferents mitjans de comunicació. Aquests medis de comunicació simplement modelen els fets al gust dels interessos polítics o comercials creant-ne doncs un cicle que no s'acaba mai. 

En resposta a Jaume Rigo Velázquez

Re: Els mitjans de comunicació, utilitzen la postveritat?

per Anouar Jaatit -

Jo també estic d'acord amb l'argument, molts diaris esportius defensen el seu equip i intenten "deixar malament" a l'equip contrari. També està clar que aquests mitjans utilitzen la postveritat amb la fi de conectar amb els lectors normalment de forma emocional. Per resumir , ens menteixen i no mostren com és la realitat.