amistat o amor?

amistat o amor?

per Anano Bakradze -
Nombre de respostes: 9
Creiueu que l’amor és un concepte a part o és una extensió de l’amistat, ja que es basa en la confiança total, el respecte, l’admiració i altres qualitats que també estan en l’amistat.
En resposta a Anano Bakradze

Re: amistat o amor?

per Arnau Casadevall -

jo crec que l'amor es una cosa a part depenent de el temps que estas amb aquesta persona.

Cada persona enten el concepte amor d'una manera però jo crec que quant portes més d'uns anys amb una persona si que es pot considerar amistat per tottes les coses que hagin viscut.

En resposta a Anano Bakradze

Re: amistat o amor?

per Genís Domingo Mesa -

Personalment, penso que l'amor no és més que una altra tipologia d'amistat, com bé digué Aristòtil en el seu moment. Això que dic, es pot veure en les relacions amoroses a llarg termini, que perduren gràcies a l'esmentat respecte i admiració, a més de l'estima i l'afecte mutu; trets característics de l'amistat. Per tant, opino que l'amor és una extensió de l'amistat.

En resposta a Anano Bakradze

Re: amistat o amor?

per Albert Nyemb -

No tenen res a veure, almenys si partim de l'anàlisis de Francesco Alberoni, on podem apreciar la contraposició d'aquests dos conceptes aparentment tan semblants. L'amor es purament pasional, injust, pot ser no recíproc… Mentre que l'amistat es és de caire més exigent, racional, just, etc...  

En resposta a Anano Bakradze

Re: amistat o amor?

per Alex Cos Romero -

Jo crec que l'amor va relacionat amb l'amistat, perquè la teva parella ha de ser una persona amb qui puguis confiar, gaudir de la seva companyia, compartir moments i il·lusions i això és molt similar a una relació d'amistat però de manera diferent, de manera més profunda.

En resposta a Anano Bakradze

Re: amistat o amor?

per Roger Noguer Martorell -

Jo crec que l'amistat i l'amor són coses diferents, no podria quedar-me amb només un ja que crec que les dues són coses essencials per a les nostres vides. En l'adolescencia i  la infancia crec que es més important però quan et fas gran és més important l'amor.

En resposta a Anano Bakradze

Re: amistat o amor?

per Nadia Pera -

Jo penso que l'amor és una extensió de l'amistat, ja que la teva parella ha de ser una persona que et doni suport, que t'aconselli, que hi puguis confiar, que et doni consells i amb la que puguis gaudir.

Per tant, per mi una parella ha de ser també un amic. 

En resposta a Anano Bakradze

Re: amistat o amor?

per Eliseo Rivarola -

En la meva opinió, crec que de l'amistad ve l'amor, obviament no sempre però sovint es normal.

Són dos conceptes diferents, però tot i així molt relacionats en molts aspectes. L'amor verdader és una sensaciió molt maca, segons qui indescriptible, l'amistad des dun altre punt de vista és semblant, però no del tot.

En resposta a Anano Bakradze

Re: amistat o amor?

per Mariona Amagat Puig -

Bones, 

La meva opinió és que l'amor es desencadena a partir d'una amistat molt forta i molt potent entre dos persones. Tot i que a vegades aquesta amistat no sempre ha d'acabar amb amor. També, posats al tema, podem parlar de varis tipus d'amors diferents. Podríem diferenciar un amor entre amics cosa que no acabaria amb una relació i un amor més basat en l'atracció de les dues persones.

Mariona