El miracle del nadal de la primera guerra mundial

El miracle del nadal de la primera guerra mundial

per anass sakkaki -
Nombre de respostes: 15

Sabieu que durant la guerra de trinxeres, combatents de les armades alemanes, britàniques i franceses, els dies 24 i 25 de Decembre del nadal van jugar a futbol i a intercambiar regals?

http://www.libertaddigital.com/deportes/futbol/2017-12-25/el-milagro-de-navidad-futbol-en-el-frente-durante-la-primera-guerra-mundial-1276611085/

En resposta a anass sakkaki

Re: El miracle del nadal de la primera guerra mundial

per Paula Martín Conejo -

Aquest article em sembla molt interessant, ja que no tenia ni la menor idea de que això va passar. Em sembla molt curiós que pel motiu d'aquestes festes nadalenques deixessin de banda el motiu real per el qual estaven allà i deixessin de lluitar. Fent aquest acte van deixar de lluitar entre ells, i van cooperar i van "celebrar", com van poder, les dates assenyalades. Igual que es van posar d'acord en fer això, haurien d'haver-se posat d'acord en altres aspectes i possiblement no haguessin passat moltes coses de les que van passar.  

En resposta a anass sakkaki

Re: El miracle del nadal de la primera guerra mundial

per aisatu touray jaiteh -

 Sí ho sabia, i van ser un gest molt gran de dir que ningú voldria estar en guerra sinò en armonia a casa amb els familiars  i que tots som iguals i que la guerra sembla ser per satisfer els capricis de polítiics no de la població.

En resposta a anass sakkaki

Re: El miracle del nadal de la primera guerra mundial

per Susana Espinar Macias -

Sí, m'ho van explicar l'any passat a l'assignatura de Socials. Jo penso que és un gest molt emotiu i increíble, però com bé diu la Paula, també hauria estat bé que s'haguessin posat d'acord en altres aspectes.

 

En resposta a anass sakkaki

Re: El miracle del nadal de la primera guerra mundial

per Ariadna Vilà -

La veritat és que no sabia que això havia passat. Em sembla molt interessant i a la vegada molt curiós que per el motiu del Nadal, deixessin de banda la guerra durant dos dies. A més, és un acte que està prou bé ja que al menys van passar el Nadal bé, es podria dir, i com no podien estar amb les seves families, doncs al menys van tenir bona companyia i bones festes.

En resposta a anass sakkaki

Re: El miracle del nadal de la primera guerra mundial

per Maryem Ben Amar -

Si ho sabia, vaig veure una pelicula on va apareixer i em va sorprendre tant, que ho vaig buscar, i vaig confirmar que va passar de veritat, va ser un gran acte, ja que van fer-se companys encara que fos per uns dies, i van olvidar el seu motiu de batalla, el seu motiu va ser insignificant per un moment i va ser més important el companyerisme i el festeig, és a dir, passar-ho bé, la guerra no era una bona solució.

En resposta a anass sakkaki

Re: El miracle del nadal de la primera guerra mundial

per Gerard Valencia Padín -

Jo crec que va ser un acte que els va fer sentir millor amb ells mateixos, ja que s’estaven matant.  Haig d’afegir que és un acte molt normal entre persones, perquè encara que s’estiguin matant també són persones.

En resposta a anass sakkaki

Re: El miracle del nadal de la primera guerra mundial

per Elisabeth Trigueros Bueno -

Doncs jo sí que ho sabia! I a mi em sembla que si per uns dies van poder oblidar-se de la guerra, era perquè no existia odi entre els dos bàndols. És a dir, aquells soldats només es mataven per les ordres d'un superior, però mai per la seva voluntat.

Si realment existís aquesta rivalitat, de debò creieu que haurien estat capaços d'aturar la guerra simplement pel fet de que fos Nadal? 

En resposta a anass sakkaki

Re: El miracle del nadal de la primera guerra mundial

per Pol Santané Serra -

Aquí es demostra que ningú era superior a l' altre i que, a més, els soldats eren manats anar a la guerra mentre els generals estaven a la rerreguarda o en ciutats dontant ordres. Per què bàndols oposats arribin a trobar-se i intercanviar objectes o fer partits de futbol, es demostra que els soldats no volien la guerra que era un infern.

En resposta a anass sakkaki

Re: El miracle del nadal de la primera guerra mundial

per Júlia Casals Cullell -

No ho recordava del tot, però ara m’ha tornant a la ment. Va ser la seva manera de “celebrar el Nadal”. Crec que va ser un fet molt bonic, perquè va fer veure que el problema realment el tenen els que tenen més poder i no els escollits que van a lluitar, és a dir els del poble. Jugar a futbol els va fer oblidar per 2 dies que estaven en guerra.

En resposta a anass sakkaki

Re: El miracle del nadal de la primera guerra mundial

per Estel Diao Diao -

Encara me'n recordo de quan ens ho van explicar a classe. Em vaig quedar impressionada sembla impossible que estant en una guerra s'aturi aquesta per jugar a futbol durant el nadal i després continuar-la. Encara no ho entenc

En resposta a anass sakkaki

Re: El miracle del nadal de la primera guerra mundial

per Cristina Casadevall -

La veritat és que jo no m'ho hagués pensat mai que tot i estar en unes condicions tant dolentes celebressin les festes i es que ho trobo molt maco ja que tothom es mereix una bona estona i compartir una nit tant especial com aquesta amb les persones que estimen tot i estar en unes condicions tant dolentes i tenses. 

En resposta a anass sakkaki

Re: El miracle del nadal de la primera guerra mundial

per Alba Estrada Meléndez -

Jo l'any passat vaig veure una pel·lícula, Feliz Navidad, on es relatava aquesta història i com des de ben petits se'ls ensenyava als nens a odiar els altres països.

Jo crec que el fer d'aquesta parada per nadal representa el fet que no són persones sense sentiments cegades pel patriotisme i que només van per a matar o ser matats.


Si a algú l'hi interessa la pel·lícula, la pot veure aquí: https://gloria.tv/video/2Dw7MA14mxyp1r9vqpGjcw9Mz

Jo crec que és molt interessant i a mi personalment em va agradar molt.

En resposta a anass sakkaki

Re: El miracle del nadal de la primera guerra mundial

per Roger Boïgues Prat -

Penso que va ser un acte molt intel·ligent per part dels soldats, ja que d'aquesta manera van demostrar que ells no eren allà per gust, sinó que hi eren per obligació dels seus superiors. També penso que va tenir molt mèrit aconseguir que tants soldats es posessin d'acord per parar els atacs.