Invenció de la cirurgia facial

Invenció de la cirurgia facial

per Susana Espinar Macias -
Nombre de respostes: 9

La invenció de la cirurgia facial es va inventar durant la Primera Guerra Mundial.

La metralla causava moltes lesions facials durant la Primera Guerra Mundial. Per tant aquestes i altres explosius podien produir horripilants estrips a la cara.

Aleshores el cirurgià Harold Gillies, es va encarregar d'ajudar les víctimes d'aquests estrips i va ser el pioner en la reconstrucció facial.

Ho sabieu? Que n’opineu? 

En resposta a Susana Espinar Macias

Re: Invenció de la cirurgia facial

per Elisabeth Trigueros Bueno -

Molt interessant! No en tenia ni idea! Bastant trista l'invenció de la cirurgia facial, però qui ho anava a dir que aquests eren els seus orígens. 

Ara a vegades recurrim a ella per plaer, simplement perquè ens veiem defectes, però abans crec que debía ser molt necessària.

M'encantaria saber com deuria ser una cirurgia en aquella època (mètodes, utensilis..), m'informaré més! 

En resposta a Elisabeth Trigueros Bueno

Re: Invenció de la cirurgia facial

per Maria Valverde -

Penso igual que tu no en tenia ni idea, sabia que fem servir la círugia per coses que no ens agraden de nosaltres pero o per alg,un accident, pero no sabia que a la primera guerra mundial ja és feia servir. Em sembla un tema molt interessant i crec que va ser una molt bona invenció per aquells ferits que per les amatralladores que els van deixar la cara amb cicatrius i ferides greus.

En resposta a Susana Espinar Macias

Re: Invenció de la cirurgia facial

per Pol Santané Serra -

Sempre he pensat que les guerres proporcionen nombrosos avenços tecnològics que ens han perjudicat per bo i dolent com l'avió, les llaunes de pot, les fulles d'afeitar, avenços d'aparells meteorològics, avenços en la medicina i més. Parlant de la cirugia facil crec que devien ser terribles les operacions en aquells temps per tant, tot i considerar que la cirugia facial es va inventar a  la Primera Guerra Mundial, devia ser una cosa molt superficial perquè els avenços mèdics actualment són infinitament millors.

En resposta a Pol Santané Serra

Re: Invenció de la cirurgia facial

per Berta Coll i Bosch -

Tal com diu en Pol, quan un país sencer es troba sota la pressió d'un conflicte bèl·lic la innovació i la creativitat acostumen a multiplicar-se. A continuació us deixo un enllaç que mostra alguns exemple interessants d'aquest fenomen! (https://www.ara.cat/suplements/diumenge/LLEGAT-QUOTIDIA-PRIMERA-GUERRA-MUNDIAL_0_1270672923.html)

En resposta a Berta Coll i Bosch

Re: Invenció de la cirurgia facial

per Joan Moreno Carreras -

Respecto la teva opinió, però no estic d'acord quan dius "quan un país sencer es troba sota la pressió d'un conflicte bèl·lic la innovació i la creativitat acostumen a multiplicar-se", perquè jo considero que quan uns quants països estan en guerra, només se centren en assumptes bèl·lics i en progressar en aspectes relacionats amb la guerra. En canvi, en un episodi de més tranquil·litat, els recursos i els esforços es poden destinar més a avenços científics, que poden ser més profitosos per nosaltres. 

En resposta a Susana Espinar Macias

Re: Invenció de la cirurgia facial

per chaymae el badaouy -

La veritat, es que això jo no ho sabia que la cirurgia va existir en aquella època. Segons jo, pensava que la cirurgia va existir l'any 1998 o algú així perquè tampoc hi havia maquines i tants estris especials per la cirurgia

En resposta a Susana Espinar Macias

Re: Invenció de la cirurgia facial

per Lautaro Remedios Balles -

No tenia ni idea que la cirurgia s'havia inventat gràcies a la PGM, però penso que en aquells temps les cirurgies no són com les d'ara i serien molt perilloses i no sortien bé ni la meitat. Però a mesura que els anys han anat passant em anat prenentconsciència de com fer bones cirurgies. Però crec que en aquells temps la cirurgia no era per ser més o menys atractiu sinó que era per curar les ferides de guerra.

En resposta a Susana Espinar Macias

Re: Invenció de la cirurgia facial

per aisatu touray jaiteh -

Huff... no ho sabia... no pensava que s'ha hagués descobert de aquesta manera... a més, aquests soldats que serien els "ferits", com debient de sentir-se  en veure que els teus familiars et veuen d' un altre manera.. i l' autoestima??... quanta curiositat...

En resposta a Susana Espinar Macias

Re: Invenció de la cirurgia facial

per iman Gaougaou Afrandouch -

oh, és molt interessanrt.

Personalment pensaba que la cirugía és més recent, m'has sorprés avui ja he aprés una cosa més, pensó que esta bé que l'hagin començat a fer aquells anys potser en auqells temps els ajudarien molt a millorar fisícament i moralment.Malauradament que ara s'utilitzi més per que els vegin bé i no s'accepten,ha hagut casos que ja són adictes a fer-se moltes cirugies .