Recollir molts diners per a l'ajuda a països que s'han de desenvolupar

Recollir molts diners per a l'ajuda a països que s'han de desenvolupar

per Xavier Serra Besalú -
Nombre de respostes: 27

Ahir es va fer això a Girona: http://trailwalker.oxfamintermon.org/ca/tw-girona-2015
Ho coneixíeu? Què en penseu?

En resposta a Xavier Serra Besalú

Re: Recollir molts diners per a l'ajuda a països que s'han de desenvolupar

per Júlia Esparraguera Reus -

Jo si que ho coneixia, de fet hi va participar el meu pare l'any passat amb un grup d'amics. Trobo que són uns diners que realment estan molt ben destinats i tot i que potser la gent pensi que 1500 euros es molt, jo trobo que si fas extrajobs per aconseguir aquests diners no et gastes res i els diners van destinats a una bona causa. Crec que s'haurien de fer més coses com aquesta, ja que són maneres d'aconseguir forces diners pel tercer món i la gent que hi participa ho acaba disfrutant i voldrà repetir-ho.

En resposta a Xavier Serra Besalú

Re: Recollir molts diners per a l'ajuda a països que s'han de desenvolupar

per Maria Serra -

És una manera de donar a conèixer a la societat els problemes que existeixen al món perquè les persones puguin tenir una vida digna. Per mitjà de l'esport i concretament d'una cursa de resistència, els participants recapten una important suma de diners. Penso que ja està bé que es realitzi aquesta   cursa una vegada a l'any però si les persones no fossim egoistes i volguessin compartir en el dia a dia el món podria millorar.

En resposta a Xavier Serra Besalú

Re: Recollir molts diners per a l'ajuda a països que s'han de desenvolupar

per Lidia Gispert -

Sí que ho coneixia i no puc negar que em sembla bo que es facin un seguit d'activitats per recol·lectar diners, però em semblaria molt millor que les persones donessin sense esperar res a canvi.

Imagineu quants diners haurien recol·lectat si no s'hagués fet cap tipus de cursa... Uns quants donarien, però, a diferència de la recol·lecta a través de la cursa, segur que una gran part no ho faria.

Fa uns dies vaig veure un grup de gent que realitzava trucs de màgia per recol·lectar diners. Em pregunto quants n’haurien aconseguit sense fer trucs de màgia.

No puc negar que realitzar activitats per aconseguir diners sigui una bona idea, però segueixo opinant que m’agradaria molt més que la gent donés amb el cor obert, sense esperar fer activitats o aconseguir quelcom a canvi.

En resposta a Xavier Serra Besalú

Re: Recollir molts diners per a l'ajuda a països que s'han de desenvolupar

per Enric Busquets Méndez -

Doncs jo considero gràcies a iniciatives com aquesta, la gent encara dona diners per ajudar als països subdesenvolupats. Amb el moment de crisi general que estem vivint a la unió europea i més concretament a Espanya, és una sort que la gent encara participi amb iniciatives populars a donar diners per als països subdesenvolupats. La gent es podria pensar que amb els diners dels impostos que destina la unió europea i espanya ja hi ha suficient ajuda per aquests països, que no cal que personalment doni diners, però que tot i això encara participi diu molt de la seva solidaritat. Enlloc de destinar una part dels diners a una cosa d’ús personal que no necessitis, que ho compris per capritx, ho destines a unes persones que realment necessiten aquells diners per viure. Això diu molt dels que participen a les iniciatives populars.

En resposta a Enric Busquets Méndez

Re: Recollir molts diners per a l'ajuda a països que s'han de desenvolupar

per Lídia Cadanet Taberner -

Jo també ho coneixia i crec que fer curses o altres activitats similars és una bona pensada per motivar a la gent a donar diners als països subdesenvolupats, ja que, com han dit anteriorment, molta gent no dóna diners així com així encara que sigui per una bona causa simplement perquè crec que tothom se'n ha ressentit de la crisi i s'ha de procurar arribar a final de mes. Per això, si es sap que darrera dels diners que dónes, a part de ser per una bona causa el donant també en surt beneficiat (amb una cursa, en aquest cas) vulguis o no motiva i potser d'aquesta manera la gent s'anima més a donar diners.

És clar que donar sense esperar res a canvi seria l'ideal però crec que ja és molt que la gent faci un donatiu mitjançant activitats com aquestes, ho trobo molt bé.

En resposta a Xavier Serra Besalú

Re: Recollir molts diners per a l'ajuda a països que s'han de desenvolupar

per Júlia Toledo Ausellé -

Jo també ho coneixia i crec que és una molt bona idea. Els països més desenvolupats inverteixen diners a fer una activitat física, una activitat d'allò més sana i molt ben pensada, sobretot ara que hi ha tanta obesitat. A més a més, aquests diners són per als països del tercer món. Penso que els diners invertits són per una molt bona causa i a més a més en surts beneficiat amb activitat física.

També estic d'acord que estaria molt bé donar diners sense res a canvi, però crec que això,tinguen en compte la crisi actual, és demanar molt. No hi ha res millor que fer un donatiu amb activitat física a canvi. Ho trobo genial!

En resposta a Xavier Serra Besalú

Re: Recollir molts diners per a l'ajuda a països que s'han de desenvolupar

per Anna Jordà Rigau -

Jo també coneixia aquest projecte, i el considero molt important ja que gràcies a aquests diners que hagin recollit, molta gent se'n podrà beneficiar. 

A més, ajudes i alhora et poses en forma, per tant beneficies a algú i a tu mateix alhora.

En resposta a Anna Jordà Rigau

Re: Recollir molts diners per a l'ajuda a països que s'han de desenvolupar

per Tània Matas Mas -

Jo també coneixia aquest projecte, el trobo molt interessant i important alhora, ja que es recapten molts diners i la gent en podrà treure benefici. 

I com ha dit una companya, alhora et poses en forma, per tant també et beneficia a tu. 

En resposta a Xavier Serra Besalú

Re: Recollir molts diners per a l'ajuda a països que s'han de desenvolupar

per ANNA VILARRUBIAS ALBERTI -

Jo també conec aquest projecte, de fet un familiar meu ha tingut l'oportunitat de participar-hi aquest any amb el seu equip, i la valoració n'ha estat molt positiva, n'està molt content. 
A més penso que la idea de caminar per tal de recaptar diners per combatre la fam és una gran idea i alhora ambiciosa. Però també penso, que si el món fos més humil, no faria falta que s'haguessin de buscar "excuses" com aquesta, per ajudar aquells països que més difícil ho tenen per combatre la fam.

No sé, com ho veieu?

 

En resposta a ANNA VILARRUBIAS ALBERTI

Re: Recollir molts diners per a l'ajuda a països que s'han de desenvolupar

per Núria Carreras Prat -

Bones!!

Jo penso que en aquests casos , qualsevol ''excusa'' es bona a l'hora d'ajudar a algú. considero la fam un dels problemes més importants de tots, i que tothom hauria d'aportar el seu granet de sorra per combatre aquest problema. La manera que ho facis, es el menys important, des del meu punt de vista, el que trobo més important es la voluntat de voler ajudar, i anar a caminar,és una bona forma, ja que a més et manté en forma.

Fins aviat!!

En resposta a Xavier Serra Besalú

Re: Recollir molts diners per a l'ajuda a països que s'han de desenvolupar

per Amanpreet Kaur -

Trobo que és molt bona idea d'ajudar a les persones necessitades a través d'aquest projecte, ja que, moltes vegades la gent no està disposada a donar diners però amb aquest projecte la gent s’hi apuntarà més i donaran diners a gent necessitada.

Però també penso que la gent hauria de donar diners, si es pot, amb el cor obert com ha dit una amiga meva i sense esperar res a canvi. 

En resposta a Xavier Serra Besalú

Re: Recollir molts diners per a l'ajuda a països que s'han de desenvolupar

per Ari Carreiras -

La coneixia ja que alguns coneguts hi han participat en alguna de les seves edicions. A més a més, la TW ha passat per Anglès, el meu poble, i he vist com estava estructurada la cursa i que els participants gaudien molt fent-la, així que m'ha fet pensar encara més que és una bona activitat per fer per tal de recaptar diners, ja que fas tres coses a la vegada: ajudar econòmicament, passar-t'ho bé i mantenir la teva salut fent esport. Genial!

Tot i així, trobo que 1.500€ per grup és excessiu, i que podrien posar un mínim de diners una mica més baix.

En resposta a Xavier Serra Besalú

Re: Recollir molts diners per a l'ajuda a països que s'han de desenvolupar

per Pau Figueras Marquès -

Sí que sabia el que era. Penso que és una molt bona manera d'ajudar a persones i de demostrar que l'individualisme i el "jo, jo, jo" no s'ha apoderat de tots i que encara queden moltes persones solidaries i amb ganes de pagar amb diners i em esforç per ajudar els qui més ho necessiten.

En resposta a Xavier Serra Besalú

Re: Recollir molts diners per a l'ajuda a països que s'han de desenvolupar

per souhaila challam -

Sincerament no coneixia aquest projecte. 

En llegui l'article penso que és molt bona idea de fer aquesta caminada. Els diners que guanyen amb aquesta caminada es donen en el lloc més oportú. Per que hi ha gent que no te recursos. Amb aquets diners poden ajudar a moltes persones que ho necesiten més. 

En resposta a souhaila challam

Re: Recollir molts diners per a l'ajuda a països que s'han de desenvolupar

per Júlia Pujolràs Muntadas -

Havia sentit a parlar d'aquest projecte, ja que aquesta caminada passa molt a prop del meu poble. 
Trobo que és una molt bona manera de recaptar diners i si a més a més fas esport, és genial. 
En definitiva, trobo que és una manera molt positiva perquè la gent hi participi i així es pot aconseguir diners d'una manera saludable. 

En resposta a Júlia Pujolràs Muntadas

Re: Recollir molts diners per a l'ajuda a països que s'han de desenvolupar

per Roger Ballell Puig -

Havia sentit a parlar alguna vegada d'aquesta acitvitat ja que passa per el meu poble, però no sabía exactament en què consistia.

Crec que és una activitat molt bonica de fer i sobretot la part més important, és que aconsegueixen recaptar un gran nombre de diners per ajudar a la gent que més ho necessita. 

En resposta a Xavier Serra Besalú

Re: Recollir molts diners per a l'ajuda a països que s'han de desenvolupar

per Marc Zamora González -

Bona tarda, per les opinions vistes estic d'acord amb la majoria, crec que aquesta cursa ajunta dos fonaments molt importants, primer de tot que els diners van a parar a la gent que més ho necessita i l'altre fonament l'esport, però a més a més , l'esport en equip. Com que passa per el meu poble és una cosa indirectament propera a mi. Espero que es segueixi realitzant aquesta cursa i que cada any més gent s'animi a fer-la.

En resposta a Xavier Serra Besalú

Re: Recollir molts diners per a l'ajuda a països que s'han de desenvolupar

per Paula Vilaplana Coll -

Opino que és molt bona idea, ja que, tal i com han dit, primerament ajudes a persones i països que realment ho necessiten i tu en treus un benefici, et diverteixes i ho passes bé fent esport. 

Sí que és cert que seria molt millor que es donés diners sense res a canvi, però potser, en els temps que estem no és tan fàcil donar diners i segurament, molta gent li és més fàcil sí saben que donant aquests diners ells també en treuen benefici. Així que, al cap i a la fi, més o menys tothom en surt beneficiat. 

En resposta a Xavier Serra Besalú

Re: Recollir molts diners per a l'ajuda a països que s'han de desenvolupar

per Nil Bonadona i Puigdemont -

Conec la Trailwalker, de fet, passa per Anglès (poble d'on és l'Institut Rafael Campalans). Ja fa uns anys que es fa tot seguint la Via Verda i cada any que passa es veu molta més gent omplint aquest camí que va des d'Olot fins a St Feliu de Guíxols. És una bona iniciativa, la gent s'involucra i es recapten molts diners que van destinats, com bé dius, a països que s'han de desenvolupar. 

Tot i això, crec que aquesta no hauria de ser l'única forma de recaptar diners per a països en vies de desenvolupament. Sí que és veritat que se'n fa molta publicitat i els diners que mou per AJUDAR són molts i ben destinats però el que necessitem realment és una contribució de molta més gent i, inclús, de gent que no participa en aquest tipus d'iniciatives.

Tant de bo que per molts anys es pugui anar celebrant la Trailwalker (no només aquí a Catalunya sinó que també a altres territoris) i tant de bo que la gent que no hi participa també faci el seu donatiu i, així, vetllar per el desenvolupent d'aquells països que no ho estan. 

Us deixo un vídeo del que ha estat la Trailwalker 2015:

 

https://www.youtube.com/watch?v=sX4OGg4JIsw

En resposta a Xavier Serra Besalú

Re: Recollir molts diners per a l'ajuda a països que s'han de desenvolupar

per Aura Cullell Masallera -

Jo també ho coneixia, però no del tot. No en sabia del tot les causes, totes les  finalitats, de que els diners anaven destinats a persones que viuen en la pobresa i pateixen fam. Un cop conegudes les causes, crec que és un molt bon plantejament practicar esport i alhora fer-ho amb la finalitat d'ajudar els qui més ho necessiten. En el link que ens has adjuntat, he vist que finalment es van recaptar 801311,5€. Aquesta xifra m'ha impressionat ja que, malgrat que la inscripció era una mica cara, esportistes han fet l'esforç de reunir aquesta quantitat, segurament, pensant amb els que països que ho necessiten. Estaria molt bé no deixar de fer activitats com aquesta.

En resposta a Xavier Serra Besalú

Re: Recollir molts diners per a l'ajuda a països que s'han de desenvolupar

per Raquel Martín Ortega -

N'havia sentit a parlar i aquest any he vist alguns cartells. Considero que és una iniciativa molt positiva, ja que permet col·laborar amb el desenvolupament alhora que es realitza exercici físic.

Reconec que 1.500 euros pot semblar una quantitat excessiva, però són diners que realment es necessiten i que es destinen a una bona causa.

Tenint en compte l'èxit de la TW Girona d'enguany (s'han recaptat 643.000 euros), crec que s'haurien de dur a terme més iniciatives com aquesta. La gent no només ajuda als països subdesenvolupats, sinó que a més gaudeix d'una molt bona experiència en grup.

En resposta a Raquel Martín Ortega

Re: Recollir molts diners per a l'ajuda a països que s'han de desenvolupar

per Emma Grañé Burrassó -

Sí que ho coneixia. Crec realment que és una molt bona idea per aconseguir diners i destinar-los a ajudar a països en vies de desenvolupament. A més, no és la típica manera de donar diners comprant coses o anant a un concert benèfic (per exemple), sinó que és diferent ja que potència la vida sana i fer esport. 

En resposta a Xavier Serra Besalú

Re: Recollir molts diners per a l'ajuda a països que s'han de desenvolupar

per David Trenado -

Jo hi estic prou d'acord però no del tot. Jo soc dels que pensa que redere del pobre hi ha algú que fa que no surti de pobre. Realment els diners a ells no els hi serveixen de res perque els diners van destinats a desenvolupament que proporcionem nosaltres. Els diners serveixen per mantenir i ajudar als que estan alla ajudant perque si tu a algú d'un país subdesenvolupat li dones 50 euros no en farà pas res. Potser li serviran per engegar el foc.

Resumint que això està molt bé i és molt maco però molta gent viu d'aquestes donacions i no tots són desafavorits.

En resposta a Xavier Serra Besalú

Re: Recollir molts diners per a l'ajuda a països que s'han de desenvolupar

per Alejandra Fernández Paz -

No ho coneixia però em sembla un projecte molt útil i solidari que diu molt dels emprenedors d'aquest i dels participants! M'alegra saber que existeix gent solidària i projectes com aquests. Espero que s'en realitxin més i que aquests diners siguin útil que vencin la pobresa i sobretot, siguin un recolzament per tota aquella gent que els necessita.

En resposta a Xavier Serra Besalú

Re: Recollir molts diners per a l'ajuda a països que s'han de desenvolupar

per Laura Montoya -

No el coneixia, però crec que és una activitat molt solidària per ajudar els països en via de desenvolupament que, per una raó o altra, no poden subsirtir per si mateixos, però obviament cal tenir en compte que s'ha de vetllar perquè aquestes donacions siguin repartides justa i equitativament un cop s'han donat als països destinataris.

En resposta a Xavier Serra Besalú

Re: Recollir molts diners per a l'ajuda a països que s'han de desenvolupar

per Adrià Pérez Álvarez -

No el coneixia i ara crec que és una bona iniciativa per estendre la gran necessitat de moltes persones que passen fam. Però tot i així, considero que si els diners a pagar fossin més baixos i cada persona pogués donar més del compte, recaptarien més diners i més persones participants.

Però, hem sembla malament el fet de que haguem de arribar a les persones a traves de un àmbit que els hi interessa; si en comptes de realitzar-se una cursa fos un simple donatiu que s’oferís a les mateixes persones que hi participen, no recaptarien ni la meitat de diners. Això fa molt que pensar respecte a la manera de actuar de les persones respecte els seus beneficis.