Educació i caràcter

Educació i caràcter

per Itzel Alcaraz Bernades -
Nombre de respostes: 17

Creieu que la educació canvia la manera de pensar i reaccionar de les persones i el seu caràcter?

Jo crec  que si perquè depenent de l'educació que s'ha tingut seràs d'una manera o d'una altre.

En resposta a Itzel Alcaraz Bernades

Re: Educació i caràcter

per Lidia Gispert -

Opino que l'educació és un factor important, però també n'hi ha d'altres com per exemple: l'entorn, els errors, el dany que ha pogut produir diversa gent tan físicament com psicològicament... i així podria anar diguen diferents termes que són d'importància en el desenvolupament del caràcter, del pensament i de les reaccions de les persones.

M'agradaria respondre't amb una pregunta que em sembla haver escoltat d'algun altre lloc: Si Hitler hagués nascut en algun altre lloc del món, com per exemple Àfrica, hauria tingut el mateix pensament, caràcter o hauria reaccionat de la mateixa manera?

En resposta a Itzel Alcaraz Bernades

Re: Educació i caràcter

per Judit Basanta Camos -
Sí, l'educació és important perquè ens aporta molts coneixements que, sense ells, no tindríem una visió del món tant clara i oberta. Tenir coneixements més amplis ens desenvolupa com a persones, ens dóna seguretat per prendre decisions i també, ens dóna més oportunitats a la vida.
En resposta a Itzel Alcaraz Bernades

Re: Educació i caràcter

per Xavier Serra Besalú -

Estic convençut que és l'únic camí... Ho vaig dir en diferents articles, com per exemple aquest: https://dl.dropboxusercontent.com/u/5691137/Media/150205-elpuntavui-por.pdf

En resposta a Itzel Alcaraz Bernades

Re: Educació i caràcter

per Hakima Yaala -

Sí, jo crec que l'educació és tant important fins i tot ens pot canviar totalment, és a dir que ens pot canviar, tan com del nostre caràcter com altres coses.

L'educació ens ofereix una vida molt sencilla, ja que ens pot canviar totalment la visió que tenim sobre el món, i evidentment ens garanteix conèixer almenys enterar-se del que està pasant en al món.

 

  1. Enterar-nos que hi ha altres cultures i religions apart de la nostra.
  2. Estar al cas que hi ha gent que sufreix per un tros de pa i que necessita l'educació.
  3. I també tenir ben entès que no tothom té els mateixos recursos que altres.
  4. ...

 

Fitxer adjunt oferta-educativa.jpg
En resposta a Itzel Alcaraz Bernades

Re: Educació i caràcter

per Arnau Camós Caseta -

Bones, jo crec que aquest tema depen quan s' apliqui, per exemple un nen petit, a través de l' educació el podrem encaminar cap a una banda o una altre, peró si el terme d' aquesta educació l' apliquem a un noi/a adult/a serà més dificil canviar aquesta manera de ser o de pensar.

Bonanit.

En resposta a Itzel Alcaraz Bernades

Re: Educació i caràcter

per Alejandra Fernández Paz -

Jo penso que l'educació en general, acadèmica o la rebuda a casa és funamental per el nostre desenvolupament co a persones. L'educació ens ensenya a part de conceptes, una manera de fer i pensar que si l'educació és bona, ens fa creixer com a persones.

En resposta a Itzel Alcaraz Bernades

Re: Educació i caràcter

per Nicolai Maniucov -

Jo crec que si, pero a part de l' educació hi ha molts més factors que interven en el desenvolupament del caràcter d'una persona. Si no tots els germans serien iguals.

En resposta a Nicolai Maniucov

Re: Educació i caràcter

per Ayoub Guenfoudi -

Sí, ja que l'educació ens ajuda a tenir coneixements que ens permet tenir una perspectiva del món precisa. Per tant, podem dir que tenir coneixements de qualsevol element que forma una societat, fa incerementar el nostre cervell d'una manera determinada, ja que ens podría influir a l'hora de prendre qualsevol decisó, per tant, amb el coneixement que tenim, hauríem de triar la resolució correcta.

En resposta a Itzel Alcaraz Bernades

Re: Educació i caràcter

per Pau Figueras Marquès -

Sincerament penso que és molt cert el que dius,sempre hi ha un tant per cent molt elevat de que acabis sent tal i com tan educat, però sempre hi haurà un petit tant per cent que és el poc que té una persona per "CANVIAR". Quan et formes com a persona  adquireixes coneixements, ets racional  i tens esperit crític. Penso que amb aquestes qualitats tothom pot canviar si s'ho proposa.

En resposta a Itzel Alcaraz Bernades

Re: Educació i caràcter

per Aleix Serrallonga Triadó -

L'educació canvia totalment la marea de pensar i d'actuar dels alumnes! El sistema educatiu actual és molt antic i va ser creat i pensat expressament per imposar les idees i ideologies de la gent “de dalt”.

Aquest sistema educatiu encara no s’ha canviat perquè als que manen actualment tampoc els hi interessa fer-ho. Penso que als mandataris de l’època en la que es va crear el sistema educatiu van trobar una manera molt eficaç de controlar a la gent i així evitar revoltes contra ells. Actualment s’està conservant aquesta manera “d’educar”.

Així que jo penso que clarament sí que canvia la panera de pensar, de percebre i d’actuar dels alumnes.

En resposta a Itzel Alcaraz Bernades

Re: Educació i caràcter

per Wilber Bermeo Quito -

Segons la meva opinio, la educació si canvia en part la manera de pensar i veure les coses, però no crec que canvii el caràcter de una persona, ja que per molta educació que un tingui, la forma de ser d'una persona no es veu modificada per les regles.

En resposta a Itzel Alcaraz Bernades

Re: Educació i caràcter

per Laura Montoya -

Sí perquè si reps una educació tens cultura. Raones de manera diferent ja que amb l'educació aprenem els valors i maneres necessàries per comunicar-nos i expressar-nos correctament amb les altres persones.

En resposta a Itzel Alcaraz Bernades

Re: Educació i caràcter

per Júlia Esparraguera Reus -

Si, l'educació influeix molt en la vida d'una persona, sobretot durant l'etapa de la infantesa. Però tot i això hi ha molts factors que poden influir en el caràcter de cada persona, per exemple el tipus de família que tens i el seu estatus social, la gent que t'envolta, el país en el que et trobes i la cultura que hi ha en aquell lloc. 

En resposta a Itzel Alcaraz Bernades

Re: Educació i caràcter

per Marc Navarro Melero -
És cert que la educació afecta a la vida d'una persona. De fet, és un dels factors que més determina la vida de l'individu, ja que depèn de com t'hagin educat, seràs d'una manera o d'una altre en el futur.