Penso que és important fomentar el pensament creatiu en els alumnes des de ben petits, ja que en aquestes edats, segons sembla pels estudis realitzats, és quan els infants mostren més tendència a l'originalitat, les noves idees i la creativitat.
Es sol dir que en el primer lustre de vida, quasi totes les persones són creatives (un 90%), mentre que pocs anys després, a causa dels mals hàbits, aquesta estadística cau precipitadament.
Jo crec que la millor opció seria individualitzar més l'educació i no tractar totes les persones com a iguals, sinó aprofundint en els talents i habilitats de cadascú.
Amb el sistema tradicional, es corre el perill que l'alumne només es centri en treure notes brillants i no en la creació o en l'aprenentatge en si mateixos. Moltes vegades s'ha donat el cas d'alumnes que acaben siguent com màquines o professionals de l'estudi, amb notes magnífiques, però que no se senten totalment realitzats com a persones en la seva vida professional i personal.
Tot i això, és just reconèixer que portar a terme aquesta tasca no és gens fàcil, ja que en la majoria de països, incloent-hi també els del primer món, no hi ha els recursos suficients per a tractar els estudiants de forma individualitzada i atenta. Sembla, almenys de moment, una idea utòpica.