Educació amb diversitat cultural?

Educació amb diversitat cultural?

per Cèlia Sureda i Lloret -
Nombre de respostes: 13

Penso que la diversitat cultural és molt important en qualsevol àmbit, però sobretot en l'educació de les generacions presents i futures, per aprendre els uns dels altres i per fomentar el respecte.

Què en penseu?

En resposta a Cèlia Sureda i Lloret

Re: Educació amb diversitat cultural?

per Xavier Serra Besalú -

Hi estic totalment d'acord, tot i que - com veurem el Fòrum entre Instituts del dia 5 - no es tracta, en la meva opinió, d'ensenyar a fer coses d'altres a tothom, sinó de tenir una actitud mental oberta. Penso que serà ben útil parlar-ne i concretar...

En resposta a Cèlia Sureda i Lloret

Re: Educació amb diversitat cultural?

per Aldana Madera -

Estic d'acord amb tu Cèlia. La diversitat cultural és molt important des del meu punt de vista en l'educació perquè t'ajuda a conviure, cosa útil per a la vida.

En resposta a Cèlia Sureda i Lloret

Re: Educació amb diversitat cultural?

per Laura Vila i Planas -

La diversitat cultural és necessària, ens ajuda a tots a aprendre a viure en aquesta societat cada vegada més plural i complexa. Tots hem d’aprendre a acceptar als altres i eliminar sovint aquelles actituds i comportaments racistes que es puguin produir. 

En resposta a Cèlia Sureda i Lloret

Re: Educació amb diversitat cultural?

per Afra Esteba Tarrés -

Comparteixo plenament la teva opinió ja que compartir els beneficis que la diversitat cultural pot aportar a un país és important perquè es coneguin i que, així, es puguin respectar i sobretot afavorir. Els nens i els adolescents som les generacions futures i per tant crec que és necessari aprendre coses noves i diverses per poder construir un futur millor. 

A més, la cultura és el que ens han ajudat a evolucionar com a humans, així doncs, si ajuntem totes les diferents cultures i tots els coneixements, llengües, creences... que aquestes comporten, podem enriquir-nos molt com a persones. Com a conseqüència d'aquesta sèrie de fets, les persones, podem millorar moltes de les catàstrofes que estan passant al nostre voltant i que, a vegades, no ens adonem. 

En resposta a Cèlia Sureda i Lloret

Re: Educació amb diversitat cultural?

per Sira Ausellé -

Estic totalment d'acord amb tots vosaltres i penso que una educació fomentant la diversitat cultural és imprescindible per un correcte desenvolupament de la societat. Els nens que van a l'escola, tal com diu l'Afra, són el futur de la nostra societat i és molt important educar-los perquè creixin respectant i afavorint aquesta diversitat que enriqueix tan plenament la societat en la que vivim.

A part, el contacte entre cultures és un factor molt positiu ja que ens aporta diferent punts de vista envers un mateix problema i el món en si, cosa que ens permet resoldre els conflictes més fàcilment i entendre millor el món en el que vivim.

En resposta a Cèlia Sureda i Lloret

Re: Educació amb diversitat cultural?

per Eudald Bosch Carreiras -

Estic d'acord amb tu Cèlia, ja que crec necessari que hi hagi diversitat cultural en l'educació, perquè d'aquesta manera ens relacionem uns amb els altres, compartim experiències, costums, diferents maneres de veure les coses, diferents opinions... I considero molt necessari el respecte mutu i que no hi hagin diferències pel color de la pell (el més comú).

En resposta a Cèlia Sureda i Lloret

Re: Educació amb diversitat cultural?

per Diana Tomuta -

Estic totalment d'acotd amb la teva opinió, crec que el fet de compartir les nostres idologies i tradicions és una manera de créixer, respectar i aprendre més sobre els altres, i aquestes qualitats ens fan falta avui dia, axiò si, només les podem aconseguir amb la voluntat d'aprendre deixant a un costat les diferències.

En resposta a Cèlia Sureda i Lloret

Re: Educació amb diversitat cultural?

per Àlex Valverde -

Jo crec que en les generacions futures s'hauria de donar més importancia, ja que són ,després de nosaltres, els que hauran de mantenir i ensenyar a noves generacions sobre la diversitat cultural.

En resposta a Cèlia Sureda i Lloret

Re: Educació amb diversitat cultural?

per Estel Artigas Meleiro -

Estic completament d'acord amb tu, Cèlia, i també amb el que han dit l'Afra i la Sira. Crec que els nens i nenes son el futur, i que si hi ha un intercanvi cultural es fomentarà el respecte a la vegada que s'aprendran noves cultures (que es poden o no barrejar amb la que ja té cadascú).

Penso que és molt important conèixer diferents cultures per entendre millor el món que ens envolta, però això no vol dir que haguem de canviar la nostra cultura, sinó que està bé aprendre altres maneres de viure ja que ens ajudarà a obrir la ment.

En resposta a Cèlia Sureda i Lloret

Re: Educació amb diversitat cultural?

per Marc Trias Garolera -

Sí, jo també ho defenso. Considero que el contacte entre diferents cultures en un àmbit com l'educació és molt important ja que com han dit, els nens són qui portaran el futur i cal que s'adaptin i entenguin com sera el món on viuran des d'un bon principi. La pluralitat cultural és un element enriquidor vitalici (t'ajuda a créixer, progressar i conviure amb altre gent amb diferents estils de vida) sempre hi quan hi hagin elements com el respecte pel mig, cosa que a dia d'avui molts encara no respecten.

En resposta a Cèlia Sureda i Lloret

Re: Educació amb diversitat cultural?

per Oriol Mudarra i Coll -

Moltíssima raó, les generacions futures son la clau i aquestes rebran una educació i la seva visió del món es veurà condicionada per aquesta i molts altres factors, l'objectiu es aconseguir que aquesta educació no sigui errònia ni equívoca, que sigui totalment lliure, accesible i voluntària.

Com s’aconsegueix? Aquesta és la gran pregunta que ens fem, però poder la tenim davant dels ulls i no la veiem, poder només hem de aplicar una visió general i panoràmica i no una visió personal i poc fiable annexada i condicionada per creences que de tant repetir-les les hem tornat vertaderes.

Potser tot això que he dit no té molt de sentit, però animo a intentar esbrinar el context que engloba, un context social, democràtic i polític que avui se’ns presenta i que en propers anys se’ns presentarà.

En resposta a Cèlia Sureda i Lloret

Re: Educació amb diversitat cultural?

per Marcos Carrasco Brea -

Jo també ho opino, sota el meu punt de vista respectar la diversitat cultural és fonamental en qualsevol àmbit, i com bé dius en l'educació, per tal d'inculcar uns valors positius en vers la cortesia entre tots nosaltres, des de ben petits. Aquestes cualitats deuen ser inculcades als dos llocs on més temps passem, tant a casa (on molts cops, es donen missatges poc clars i que poden crear una certa desconfiança cap a altres cultures) com a l'escola.

En resposta a Marcos Carrasco Brea

Re: Educació amb diversitat cultural?

per Sandra Plaza Armengol -

L'educació és la base per a les futures generacions. És important que aprenem de les diferents cultures i sobretot creixem a prop d'elles ja que podem obtenir una ment més oberta amb molts més coneixements.

S'ha de dir que és falç afirmar que les persones amb diferents trets físics a les d'aquí estan perfectament integrades a la societat i que tenen els mateixos drets, ens els efectes pràctics. Tanmateix , la nostra pròpia societat d'aquí, tampoc sap valorar la sort de tenir diversitat cultural. Això és un aspecte a millorar i no desaprofitar aquesta oportunitat de conviure amb gent de diferents mentalitats, idiomes, creences...