El Tractat de Versalles va ser just amb Alemanya?

El Tractat de Versalles va ser just amb Alemanya?

per Joan Moreno Carreras -
Nombre de respostes: 24

Creieu que el Tractat de Versalles va ser just amb Alemanya, ja que havien de pagar pels danys causat durant la Gran Guerra, o per contra, penseu que es van passar i van ser massa exagerats amb les condicions que els van posar?

En resposta a Joan Moreno Carreras

Re: El Tractat de Versalles va ser just amb Alemanya?

per Warda Kitchou -

Jo crec que el tractat de versalles va ser just en el sentit de que Alemanya va ser la culpable de la primera guerra mundial, en termes generals. Però crec que també, per "culpa" d'aquest tractat, s'ha desencadenat la segona guerra mundial, perquè per a qualsevol païs que li hagin posat aquestes condicions, li seria difícil complir-les pensant que no va ser l'ínic que va causar danys durant la guerra. Tots els països que hi van estar involucrats, van destruir una mica de tot, entre altres motius

En resposta a Joan Moreno Carreras

Re: El Tractat de Versalles va ser just amb Alemanya?

per anass sakkaki -

La meva opinió és que el tractat de Versalles, a part de dur, va ser molt excessiu. Alemanya va causar molt danys i morts per tota Europa i va ser l'ovella negra de la Gran Guerra, però no pot ser que a partir d'un tractat de pau, es comenci una altra guerra per culpa d'aquest.

En resposta a anass sakkaki

Re: El Tractat de Versalles va ser just amb Alemanya?

per Hamza Muhammad -

Des del meu punt de vista el tractat de Versalles no van ser molt just per l'Alemanya, ja que li van considera l'únic culpable de tot i a més, els guanyadors van humillar molt i la qual cosa és molt lògic que Alemanya vulgui venjar-se el que li van fer. Encara que el tractat de Versalles hagi fet per evitar una altra Guerra Mundial.

En resposta a Joan Moreno Carreras

Re: El Tractat de Versalles va ser just amb Alemanya?

per Ariadna Vilà -

En la meva opinió, el Tractat de Versalles va ser just però a la vegada molt dur, ja que Alemanya va tenir molta part de la culpa però  no com per haver d'assumir tota la responsabilitat de la guerra. Crec que Alemanya havia de pagar bona part dels deutes de després de la guerra, però no tots.

En resposta a Joan Moreno Carreras

Re: El Tractat de Versalles va ser just amb Alemanya?

per Paula Martín Conejo -
Els vencedors sempre imposen condicions, se senten prepotents i superiors, imposen condicions humiliants i aquest Tractat no va ser una excepció, si no, al contrari, va ser una oportunitat d'humiliar al poble alemany que tants mals de caps va causar. A dia d'avui hem d'admetre que el Tractat de Versalles va ser un despropòsit polític i va causar més danys que beneficis a tots els pobles del món.. especialment a Europa.
En resposta a Joan Moreno Carreras

Re: El Tractat de Versalles va ser just amb Alemanya?

per aisatu touray jaiteh -

 Des del meu punt de vista, el tractat de Versalles no va ser just amb Alemanya, ja que molts paÏsos van participar a la guerra, tots els països han tingut victimes moltes o poques,  i totes aquelles morts no es recuperen amb indemnitzacions o crean altres guerres, sinò amb el pensament de que no s' ha de fer més guerres, ni armes i en una guerra mai hi ha vencedors per reclamar diners, sinò humans que hauríen de parlar i pensar més.

En resposta a Joan Moreno Carreras

Re: El Tractat de Versalles va ser just amb Alemanya?

per Aritz Martínez -

Està clar que, els països que es van posar en contra d'Alemanya, van voler que paguessin pels danys ocasionats a les seves ciutats o poblacions; però, jo crec que s'havia de fer justícia fins a cert punt. És a dir, crec que s'havien de pagar els desperfectes, i qui millor per fer-ho que els que ho van ocasionar; però, no feia falta humiliar al país davant de milers i milers de persones de nacionalitats diferents. Va ser just que Alemanya pagués als altres països arreglant els danys ocasionats? I tant! Va ser just per Alemanya que sigués humiliada per milers de persones i polítics importants de la època? NO!

En resposta a Joan Moreno Carreras

Re: El Tractat de Versalles va ser just amb Alemanya?

per Aleix Papió Cos -

El tractat de Versalles es va fer amb l'intenció d'evitar un altre conflicte d'aquesta magnitud, però a l'hora de fer-lo van posar unes condicions massa elevades, tant que per culpa d'això Alemanya va esdevenir un país pobre. Fet que va desencadenar la II guerra mundial. Per tant jo crec que la intenció inicial va ser bona, ja que així no es proclamarien tantes guerres, però aquest jugada els hi va sortir com una espasa de doble fil, ja que després per culpa d'això va desencadenar una altra guerra mundial.

En resposta a Joan Moreno Carreras

Re: El Tractat de Versalles va ser just amb Alemanya?

per Iman Zannouti -

Jo opino que van ser bastant durs i poc justos amb aquest tractat, i no va ser gaire eficaç ja que a causa d'això es va desencadenar la segona guerra mundial.

En resposta a Joan Moreno Carreras

Re: El Tractat de Versalles va ser just amb Alemanya?

per Estel Diao Diao -

Jo crec que el Tractat de Versalles va ser just encara que penso que Anglaterra, França i EUA es van aprofitar una mica de les condicions i a més d'aplicar les indemnitzacions a Alemanya també les haurien d'haver aplicat als països que en un principi s'hi van aliar.

En resposta a Joan Moreno Carreras

Re: El Tractat de Versalles va ser just amb Alemanya?

per Lautaro Remedios Balles -

Opino que el Tractat de Versalles no va ser gens just amb Alemanya, perquè els i van imposar uns pagaments quasi impossibles. A part queimposant aquest Tractat només faria que Alemanya tingués un sentiment de revenja i de voler acabar victoriosa; i així va passar en la segona guerra mundial.

En resposta a Joan Moreno Carreras

Re: El Tractat de Versalles va ser just amb Alemanya?

per Jauad El Beghdadi -

Si que van ser unes condicions molt dures les que van haver d'acceptar els alemanys sota pressió dels guanyadors, però s'ho mereixien. 

Una curiositat que vull compartir amb vustès, és que la Segona Guerra Mundial, com tots sabem va sorgir principalment com a resposta de l'"injust" Tractat de Versalles, i és que el president nord-americà Wilson, no va estar d'acord amb el que deia el tractat. El món seria un altre si els altres líders li haguessin fet cas. Wilson va proposar els anomenats '14 punts' per acabar la Gran Guerra amb un enfocament pacifista que potser hauria evitat la Segona Guerra Mundial. 

En resposta a Joan Moreno Carreras

Re: El Tractat de Versalles va ser just amb Alemanya?

per Laura Martin Ortega -

Vist amb perspectiva després de que hagin passat 100 anys de la primera guerra mundial, crec que el Tractat de Versalles no va ser just amb Alemanya, que va perdre més del 13% del seu territori, i a més, va haver d'assumir uns costos econòmics que no va acabar de pagar fins a l'any 2010 (després de la reunificació).

Els alemanys es van considerar humiliats amb aquest tractat, i conseqüentment va afavorir l'aparició del nazisme. Cal considerar que probablement el tractat va ser un dels detonants perquè comencés la segona guerra mundial. 

 

En resposta a Joan Moreno Carreras

Re: El Tractat de Versalles va ser just amb Alemanya?

per Yousra Charri -

Tot i que els governs consideraven que el conflicte era inevitable. En un principi Alemanya era l'única que mostrava interès a entrar en guerra. L'escàs esperit bel·licista dels rivals va fer que Alemanya consideres que podia guanyar la guerra. Amb aquest conflicte Alemanya pretenia augmentar les colònies i expandir les fronteres per garantir el predomini econòmic. Pot ser que Alemanya tingues gran part de culpa, però la resta de països en comptes de tractar d'evitat el conflicte, si van afegir.

El Tractat de Versalles va anar més enllà. Els guanyadors a causa de l'odi i ressentiment que tenien per les seves grans pèrdues. Van imposar condicions molt dures que van sumir el país en una misèria absoluta durant generacions. Van obligar a Alemanya a cedir territoris, a reduir el seu exèrcit i el seu armament. També es va exigir a Alemanya un pagament elevadíssim en concepte de reparacions de guerra. Tot això va provocar un gran ressentiment en la població alemanya, tant que anys després seria un dels desencadenats de la Segona Guerra Mundial. Finalment jo crec que les condicions del tractat de pau les hauria d'haver dit un país neutre i no pas els guanyadors.  

 

En resposta a Joan Moreno Carreras

Re: El Tractat de Versalles va ser just amb Alemanya?

per Zaccaria Kenzari -

Sincerament,a Alemanya tots els països van intentar treure-hi el màxim profit i per tant els hi van deixar en evidència,cosa que va desencadenar la segona guerra mundial.

En resposta a Zaccaria Kenzari

Re: El Tractat de Versalles va ser just amb Alemanya?

per Salma Halhoul -

Totalment d'acord, però en la meva opinió crec que el tractat no va ser l'únic desencadenant de la segona guerra mundial, sinó que un dels factors que la van desencadenar, per l'enorme ressentiment entre la població alemanya, ja que fou rebut com un "dictat" inadmissible, on els seus representants foren obligats a signar-lo sota l'amenaça de la represa de la guerra.

En resposta a Joan Moreno Carreras

Re: El Tractat de Versalles va ser just amb Alemanya?

per Fàtima Balhalal -

En la meva opinió, aquest tractat va ser totalement dur i injust, ja que alguns països com ara Anglaterra es van aprofitar de les condicions i desgraciadament, això va desancadenar la segona guerra mundial i també cal dir que no només es va desencadenar per aquest tractat.

En resposta a Fàtima Balhalal

Re: El Tractat de Versalles va ser just amb Alemanya?

per Islam Daboua -

Segons la meva opinió , eEl Tractat de Versalles  no va ser just amb Alemanya ja que l`hi van fer assumir tota la responsabilitat de la guerra , tenint en compte que no nomès era ella i això li povocà una humiliació 

En resposta a Joan Moreno Carreras

Re: El Tractat de Versalles va ser just amb Alemanya?

per Amber Tomàs -

Bones, des del meu punt de vista, jo crec que el tractat de Versalles va ser un tractat bastant excessiu i injust amb Alemanya ja que els hi van fer pagar un preu quasi impossible donades les circumstàncies i van rebre una certa humiliació per part dels països vencedors repartint-se el territori i la banca alemana entre ells. Tot això va estimular la puixança d’un nacionalisme radical que va contribuir a l’ascensió del nazisme.

En resposta a Joan Moreno Carreras

Re: El Tractat de Versalles va ser just amb Alemanya?

per Ethan Pérez Atencia -


En la meva opinió, el Tractat de Versalles va ser molt dur, ja que Alemanya va tenir  part de la culpa però assumir tota la responsabilitat de la guerra no va ser just. Crec que Alemanya havia de pagar bona part dels deutes, però no tots.

En resposta a Joan Moreno Carreras

Re: El Tractat de Versalles va ser just amb Alemanya?

per Marc Vidal Feliu -

Alemanya va ser la culpable de la primera guerra mundial. Tots els països que hi van estar involucrats, van destruir per tant, tots són culpables però crec que els guanyadors tenen el poder sobre els perdedors.

En resposta a Joan Moreno Carreras

Re: El Tractat de Versalles va ser just amb Alemanya?

per Marc Vidal Feliu -

LLUC PRAT: no va ser just. El tractat va provocar que apart de el que van perdre Alemanya en aquestes guerres perdessin més. És a dir, que perdésin lo poc que tenien.