Utopia, és realment la ciutat perfecte com la descrita per Thomas More?

Utopia, és realment la ciutat perfecte com la descrita per Thomas More?

per Jordi Pla Rodriguez -
Nombre de respostes: 4
Quan penseu en una Utopia penseu realment en una ciutat perfecte? Si existís la ciutat presentada per Thomas More creieu que seria una Utopia?
Fitxer adjunt untitled.png
En resposta a Jordi Pla Rodriguez

Re: Utopia, és realment la ciutat perfecte com la descrita per Thomas More?

per Xavier Serra Besalú -

Les utopies, per definició, són tan ideals que expressen un futur difícil de creure: és per això, precisament que resisteixen el desgast del pas del temps i que "estiren de nosaltres" cap a un futur millor.

De fet, quan algun polític o emprenedor ens presenta un "projecte realitzable", "practicable", "possible"... sabem que quedarà exhaurit o bé quan l'hagi aconseguit o bé quan faci fallida. La utopia és un pas més enllà, on la imaginació i l'esperança s'uneixen. El que dic... sona a "utòpic", precisament, oi?.

En resposta a Jordi Pla Rodriguez

Re: Utopia, és realment la ciutat perfecte com la descrita per Thomas More?

per Nil Coll Corominas -

En la meva opinió, el concepte Utopia s'aplicaria més a el comportament de la societat. És cert que una bona distribució dels diferents espais i infraestructures ajudaria al progrés de la ciutat i, per extensió, a la societat. 

Crec que el disseny de Thomas More de l'illa fictícia a Utopia té forma de cervell ja per demostrar que un lloc utòpic ha de sorgir de la raó i la reflexió de tots els aspectes que hi intervenen. Què en penses?

En resposta a Jordi Pla Rodriguez

Re: Utopia, és realment la ciutat perfecte com la descrita per Thomas More?

per Marcos Olivera Renilla -
Si, de fet tot el que apareix en la Utopia de More és molt simbòlic o irònic, la forma de cervell, els noms que reben els personatges. Jo crec que si la ciutat simula un cervell humà és també perquè les utopies existeixen només a la nostra ment, ja que no en trobem exemples a la vida pràctica.
Però també crec que no ens hem de deixar portar per la idea utopia=ciutat, perquè, en la meva opinió, More no es volia referir específicament a les societats quan va escriure la seva obra, sinó que més aviat volia reflectir els ideals humans de perfecció, i va trobar que una ciutat podía ser una bona manera de plasmar aquestes idees.
En resposta a Jordi Pla Rodriguez

Re: Utopia, és realment la ciutat perfecte com la descrita per Thomas More?

per Luis Godoy -

la meva opinio es que quan sento utopia penso en allo realment perfecte  pero crec que no hi ha res que pugui a arribar a aquesta conclusio per utopia  aixi crec que no es podria arribar.