Creieu que per arribar a la utopia és neccessari que siguem perfectes com a ésser humans?

Creieu que per arribar a la utopia és neccessari que siguem perfectes com a ésser humans?

per meryem driouich -
Nombre de respostes: 8
En resposta a meryem driouich

Re: creieu que per arribar a la utopia és neccessari que siguem perfectes com a ésser humans?

per Afra Boix i Torrà -

Si entenem com a "humans perfectes", a les bones persones que busquen el bé comú, llavors, podríem afirmar, des del meu punt de vista, que aquest fet ajudaria a arribar a la utopia. Però això no vol dir que haguem de ser iguals (les persones som molt diverses. Justament aquesta diversitat ens complementa i ens completa. No cal tenir les mateixes habilitats, però sí hem de posar-les en comú). Per arribar a la utopia, per mi, les persones haurien de poder ser diferents, però tenir una actitud de bondat semblant.

En resposta a meryem driouich

Re: creieu que per arribar a la utopia és neccessari que siguem perfectes com a ésser humans?

per Marta Bartolí -

Jo també crec que no hem de ser perfectes per formar una societat o ciutat perfecte 'utopia' . Com bé ha dit l'Anna tot ésser humà té defectes. Aquests defectes ens caracteritzen i no tots podem ser iguals. 

En resposta a meryem driouich

Re: creieu que per arribar a la utopia és neccessari que siguem perfectes com a ésser humans?

per Marcos Olivera Renilla -
Jo crec que sí, que una utopia implica que la gent sigui perfecta, i això vol dir que s'han superat els defectes. Jo crec que en aquest aspecte ser diferents no ha de significar ser imperfectes, per tant la perfecció seria aceptar tothom tal com és. Ara bé, com molt bé heu comentat, la perfecció és imposible, per això segurament no existeixen les utopies.....
En resposta a meryem driouich

Re: Creieu que per arribar a la utopia és neccessari que siguem perfectes com a ésser humans?

per Imma Casanova -

Potser primer hauríem de parlar ¡de què entenem per perfecció...Potser entenem un concepte molt estàtic... l'Afra ja ho insinua!

En resposta a meryem driouich

Re: Creieu que per arribar a la utopia és neccessari que siguem perfectes com a ésser humans?

per Jordi Pla Rodriguez -

Jo opino de manera molt similar que en Marcos. Per arribar a la Utopia una persona ha de ser perfecta. Pero amb aquesta perfecció em refereixo a que la persona tingui pensaments clars i éticament correctes. De la mateixa manera, crec que la utopia no només depen de una persona perfecte com a ésser huma sino de un conjunt en el qual tots pensin de la mateixa manera. A més  el conjunt buscarà el bé com a finalitat per tot el grup i no individualment. Per tant si una sola persona opines o tingues una idea diferent a la d'un altre persona, aquesta desigualtat podria propiciar un desacord que no permetria la utopia ja que el bé no seria igual per tothom. 

 

En resposta a Jordi Pla Rodriguez

Re: Creieu que per arribar a la utopia és neccessari que siguem perfectes com a ésser humans?

per Gerard Gelabert -

Jordi, segons tu, ''el conjunt buscarà el bé com a finalitat per tot el grup i no individualment'' però, quan dius el conjunt, et refereixes a una majoria? Perquè tal i com ho veig jo ha de satisfer a TOTHOM, i això sí, és conjuntament, però alhora individualment a cadascún dels individus, no creus? 

En resposta a meryem driouich

per Gerard Gelabert -

La utopia és ideal, i per aconseguir aquesta ''idealitat'' cal que tot el que la formi sigui ideal. Per tant, si volem formar part de aquesta utopia perfecte, en la meva opinió, és necessàri que siguem perfectes com a éssers humans.